Mobiele providers en millenials – wat willen ze eigenlijk?

Lebara heeft in juli een nieuwe campagne gelanceerd met een daaraan verbonden commercial. Wij hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe deze commercial wordt beoordeeld en of Lebara inderdaad als anders wordt gezien. Voorafgaand aan het onderzoek stelden we een aantal vragen om te meten hoe millenials kijken naar de huidige mobiele providers.  We vroegen hen allereerst welke mobiele providers deze doelgroep kent, ook al is het alleen van naam. We gaven hen daarbij alle onderstaande providers als opties.

In alle onderstaande grafieken zijn de resultaten weergegeven in percentages ten opzichte van het totaal. Wanneer alle opties per geslacht worden opgeteld, vormt dit 100%.

Met de naamsbekendheid van de meeste providers lijk het wel goed te zitten. Wat enigszins opvalt is dat onder vrouwen de providers Simpel, Simyo en Youfone relatief onbekend zijn maar over het algemeen lijkt het met de naamsbekendheid onder de millenials wel goed te zitten.

Vervolgens hebben we gevraagd welke van deze providers de millenials zouden overwegen als ze binnenkort een nieuw (sim-only) abonnement moesten afsluiten. De resultaten staan in onderstaande grafiek weergegeven. 

Hieruit ontstaat een opvallend beeld: duidelijke voorkeuren gaan uit naar Vodafone, gevolgd door T-Mobile en met enige afstand gevolgd door KPN. Veel van de andere providers worden relatief minimaal overwogen als er een nieuw (sim-only) abonnement afgesloten mag worden. Dit is enigszins opvallend gezien een aantal van de overige merken zich duidelijk positioneert als merken gericht op de jongere generaties. Toch zijn er duidelijke voorkeuren voor een aantal providers. 

 

Als laatste vroegen we de respondenten wat voor hen belangrijke elementen zijn bij het afwegen van een mobiele provider. Hieruit kwamen de volgende resultaten.

Deze grafiek geeft duidelijk aan dat voor millenials hoofdzakelijk het aantal gigabytes, de betrouwbaarheid van het netwerk en de prijs van het totale abonnement van belang zijn bij de afweging voor welke mobiele provider te kiezen. 

 

Uit dit onderzoek komen een aantal interessante dingen naar boven. Voor telecomproviders is het goed om te kijken naar waar millenials naar op zoek zijn en om daarop af te stemmen. De naamsbekendheid kan nog zo groot zijn, de bereidheid om de keuze voor een specifieke provider, hangt van meerdere factoren af. 

 

Voor Lebara hebben we een diepgaande analyse gedaan over hoe millenials kijken naar het merk, voor het zien van de meest recente commercial en na het zien van deze commercial. Met deze onderzoeken kunnen wij met ons platform commercialreview.nl bedrijven helpen om inzicht te krijgen hoe hun doelgroepen over deze merken en hun aanbod denken. 

 

Met commercialreview.nl bieden we onderzoeken aan waar we uw commercial (of andere commerciële uiting) gedegen, snel, transparant en voordelig mee kunnen pre- en posttesten. Onze visie is dat het vanzelfsprekend moet zijn dat elk bedrijf zeker weet dat al hun commercials het juiste effect gaan hebben en relevant zijn, door ze te hebben voorgelegd aan hun doelgroep op commercialreview.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

tien − tien =