Mobiele providers en millenials – wat willen ze eigenlijk?
  19 augustus 2019 21:07
Op ons platform commercialreview.nl, hebben we een steekproef gedaan onder millenials (geboren tussen 1980 en 2000) naar wat zij vinden van de huidige mobiele providers en met name: hoe komt de nieuwe communicatie van Lebara op hen over. In dit artikel bespreken we de visie van millenials op de huidige telecommarkt. Welke providers zouden zij overwegen? Is er hierin een verschil tussen mannen en vrouwen? Hoe zit het met de naamsbekendheid van de verschillende spelers in de markt?

TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019
  15 augustus 2019 09:24
Screenforce heeft het TV halfjaarrapport 2019 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat in de eerste helft van 2019 de TV-reclamemarkt uitgekomen is op €394 miljoen. Dit is een stijging van 0,5% in vergelijking met de eerste helft van 2018. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 354 miljoen, een groei van 1,2%. De nieuwe SKO-currency TV SchermTijd groeit in de eerst helft van dit jaar van 188 naar 193 minuten per dag.

New York Pizza – Té lekkere bloemkolen?
  6 augustus 2019 22:28
Dat de campagne en de commercial de aandacht hebben getrokken is een ding wat zeker is. Dat de meningen er verdeeld over zouden zijn, was ook te verwachten, en was misschien ook wel de bedoeling. Dat de campagne in de biblebelt ook niet goed zou vallen, was mogelijk ook te verwachten. Maar waren deze reacties en gevolgen de bedoeling of doet dit het merk toch schade aan?

Leolux' eerste TV commercial
  19 juli 2019 11:40
We spraken met Harold Lunenburg, online marketing specialist bij Leolux, over hun eerste TV-commercial. "Het platform van Commercialreview.nl gaf ons de mogelijkheid om echte inzichten te krijgen wat mensen van de commercial vonden. De kracht van Commercialreview.nl ligt op het feit dat het mensen een veilige plek geeft waarin ze anoniem, op eigen initiatief, hun mening kunnen geven op commercials. Hierdoor kwamen de meest eerlijke meningen en gevoelens naar boven en kregen we een optimaal beeld van onze commercial."

Bike Totaal heeft de beste fietscommercial
  19 juni 2019 20:12
Dit blijkt uit de Fietscommercialcompetitie die gehouden werd op commercialreview.nl. Het doel van commercialreview.nl is om Nederlanders, voor wie de commercials zijn bedoeld, hun mening te laten geven: welke gedachten en gevoelens roepen commercials bij hen op? Wij geloven erin dat het (pre-)testen van commercials van groot belang is en willen hierbij helpen: wij maken het voor elk bedrijf mogelijk om commercials makkelijk, snel en goed te testen binnen een specifieke doelgroep. Zeker het pre-testen van een commercial is van groot belang en wordt aangeboden op commercialreview.nl.

Marketingtribune: "Plus heeft populairste voorjaar-commercial"
  9 mei 2019 21:47
Plus Supermarkten heeft dit jaar de beste voorjaarscommercial. Dit blijkt uit een competitie gehouden van Commercial Review. Honderden consumenten brachten hun stem uit.

Fietscommercial competitie op Commercialreview
  7 mei 2019 18:23
ROTTERDAM – De website Commercialreview.nl heeft de Nederland Fietst Commercial Competitie opgestart. Op zijn platform wil Ruben Balfoort mensen weer in aanraking brengen met hoeveel mooie fietsmerken er zijn en hoe leuk fietsen is. Door de bezoekers van zijn website 6 fiets-gerelateerde commercials voor te leggen wil hij achterhalen of mensen zin in fietsen krijgen door deze commercials en wat ze van de commercials vinden.

PLUS heeft dit jaar de beste voorjaarscommercial
  1 mei 2019 20:31
Dit blijkt uit de voorjaarscommercialcompetitie die gehouden werd op commercialreview.nl waarop honderden reviews zijn binnengekomen. Het doel van commercialreview.nl is om Nederlanders, voor wie de commercials zijn bedoeld, hun mening te laten geven: welke gedachten en gevoelens roepen commercials bij hen op? Wij geloven erin dat het testen van commercials van groot belang is en willen hierbij helpen: wij maken het voor elk bedrijf mogelijk om commercials makkelijk, snel en goed te testen binnen een specifieke doelgroep. Zeker het pre-testen van een commercial is van groot belang en wordt aangeboden op commercialreview.nl.

FONK over commercialreview.nl
  16 april 2019 18:27
'Ik dacht: deze informatie moet niet op mijn kamer blijven!' WhatsAppen met Ruben Balfoort

Marketingtribune over commercialreview
  13 april 2019 06:03
Marketingtribune schrijft over de commercialcompetitie van commercialreview.nl: "Welke supermarkt heeft de beste voorjaars- of Paas-commercial? Het publiek kan zich uitspreken via Commercial Review, het platform waar consumenten hun oordeel kunnen geven over campagnes."

[Startups] Ruben Balfoort over Commercialreview
  4 maart 2019 22:38
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Ruben Balfoort, founder van Commercialreview.nl.

Commercialreview helpt adverteerders
  25 februari 2019 22:32
Commercialreview is een nieuw platform waar tv-reclames kunnen worden beoordeeld. Oprichter is Ruben Balfoort (26), in het dagelijks leven productmarketeer bij Sana Commerce. ‘Ik daag adverteerders uit zich kwetsbaar op te stellen.’

Dirk had beste kerstcommercial
  25 februari 2019 22:26
Dirk van den Broek had in december de beste kerstcommercial van de supermarktketens. Dat blijkt uit een onderzoek van reclameplatform Commercialreview.