Staatsloterij, Etos en de Beren hebben de beste commercials van april!

De koningsdag commercial van de Staatsloterij, ontworpen door TBWANEBOKO krijgt gemiddeld een 7,0 en wordt daarmee goed gewaardeerd door ons panel. In de reacties zien we terug dat de gelukskat en het verhaal eromheen als leuk en gezellig worden ervaren. Dat wordt goed samengevat in deze reactie: “Gezellig en uitnodigend! Lekker koningsdag gevoel krijg je erbij”. De commercial scoort ook hoog op de factoren “leuk om naar te kijken” en “onderscheidendheid”. Het is absoluut knap te noemen dat de Staatsloterij er elke keer weer in slaagt de aandacht te trekken en de kijkers weet te boeien met mooie commercials! 


Op een gedeelde tweede plaats staan de commercials van Etos, ontworpen door NEEW en van de Beren, ontworpen door Shoq. De commercial van Etos draait om moederdag waarin het welbekende nummer van Stef Bos is aangepast naar een versie over moeders: ”Mama, ik lijk steeds meer op jou.” In deze commercial staan de emoties en mooie beelden erg centraal en deze spreken de kijkers ook erg aan. Dat blijkt bijvoorbeeld uit deze reactie: “Heel sentimenteel en emotioneel om te laten zien hoe belangrijk Moederdag is in de reclame”. Een groot compliment aan Etos is dat deze commercial ook hoog scoort op geloofwaardigheid wat een erg belangrijke factor is.


De commercial van de Beren de Beren, ontworpen door Shoq, heeft als doel te laten zien dat de Beren al een lange periode bestaat maar nog steeds “onveranderd lekker” is: “Het begon in 1984 met een eetcafé aan de Noordsingel in Rotterdam. Bijna 40 jaar later is het gevoel nog precies hetzelfde, maar zijn we zoveel meer dan dat ene eetcafé in Rotterdam.” Deze commercial eindigt daarmee op een gedeelde tweede plek, vooral door het nostalgische karakter ervan. Vooral op de factoren “geloofwaardigheid” en “leuk om naar te kijken” scoort de commercial bovengemiddeld. 



We zien terug dat de commercial van Allianz Direct, ontworpen door Alfred International, hoog scoort in de categorieën “Leuk om naar te kijken” en “onderscheidendheid”. De commercials van Allianz Direct met de hoofdrol voor Usain Bolt, lijken goed te werken voor dit merk en kunnen de kijkers boeien en aanspreken. Deze reactie vat het algemene gevoel goed samen: “Grappig en duidelijk. Leuke manier om de boodschap over te brengen”.


Een laatste opvallende uitslag is voor de commercials van Vitakruid, ontworpen door DDB Unlimited. De commercials hebben het thema “Slik niet zomaar alles” wat zich focust op het feit dat iedereen anders is en dus ook andere vitamines en supplementen nodig heeft. In de campagnes worden verschillende hoofdpersonages opgevoerd die in alledaagse situaties ieder op hun manier enorm over zijn of haar grenzen laten gaan en dat nog ‘slikken’ ook. De commercials vallen enorm op en hebben gedurfde humor waardoor dit merk zich op de kaart zet, en bij ons panel hoog scoort op “onderscheidendheid”.


We feliciteren de winnaars van de maand april met de prachtige commercials en uitslagen!

Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen!

Aanmelden kan nu via https://commercialreview.nl/aanmelden/tv/

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

zeventien + negentien =