Op de eerste plek staat de commercial van Old Amsterdam, ontworpen door DDB Unlimited met een rapportcijfer van een 7,4. In deze commercial wordt je meegenomen in het historische verhaal van het ontstaan van Old Amsterdam waarin een jonge Westland telg op zoek is naar de smaak die hij als kleine jongen ooit geproefd had op de markt in Amsterdam. Deze zoektocht leidde tot de smaak van Old Amsterdam: pittig en toch smeuïg. De mooie historische beelden maken deze commercial aantrekkelijk ietwat melancholisch. De kijkers in ons panel waarderen deze commercial dan ook zeker wat onder andere uit deze reactie blijkt: “Heel goed, emotie erin, aantonen dat ze al lang bestaan en hetzelfde beproefde recept hanteren. Hele fijne reclame.”
Ook op de factoren “leuk om naar te kijken” en “onderscheidend” scoort deze commercial bovengemiddeld.
Op een gedeelde tweede plaats staan de commercials van Albert Heijn, ontworpen door TBWANEBOKO, en van HEKS’NKAAS® met een 7,1.
In de campagne van Albert Heijn ligt de focus op ovenschotels, stoofschotels, traybakes en soepen. “Het ovenseizoen is geopend!” In de commercial zien we hoofdpersoon Bart los gaan in de keuken met heerlijke ovengerechten wat voor een awkward moment zorgt wanneer Lies en haar vriendinnen binnenkomen. De humor staat weer centraal in deze commercial en dat wordt gewaardeerd door ons panel wat in deze reactie goed wordt omschreven: “De boodschap is op een heel grappige manier verpakt, blijft daardoor goed hangen en gaat niet vervelen”.
De commercial van HEKS’NKAAS®, ontworpen door een samenwerking tussen PatrickCreatie en They Film Features, viel ons panel ook positief op. Het geheim van HEKS’NKAAS® wordt in deze commercial uitgelegd op leuke wijze met “magische” beelden en situaties. De meeste kijkers kennen het merk en de naam wel maar niet iedereen weet nog precies wat het product is. Deze commercial maakt dat weer een stuk duidelijker wat goed wordt samengevat in deze reactie: Llijkt een leuk sprookje, past wel bij het product. Sympathieke dame. Vertelt het meteen iets over het smeersel”
Een paar andere opvallende uitslagen zagen we in de categorie geloofwaardig waar Aldi (INDIE Amsterdam) en Oranje Fonds (B.R.A.I.N. Creatives) in de top 3 eindigen. Dit is voor beide merken een groot compliment! Bovendien behaalde Aldi ook de hoogste score op de factor “Zet aan tot actie”. Met deze mooie scores valt zeker te spreken van succesvolle campagnes voor Aldi en het Oranje Fonds!
We feliciteren de winnaars van de maanden september en oktober!
Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen!
Aanmelden kan nu via https://commercialreview.nl/aanmelden/tv/