TV-reclamemarkt groeit in 2019 naar €829 miljoen

TV-reclamemarkt stijgt naar € 829 miljoen
De totale TV-reclamemarkt is in 2019 uitgekomen op € 829 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,9% ten opzichte van 2018, toen deze nog € 821 bedroeg. In 2019 hebben in totaal 1.067 adverteerders € 734 miljoen geïnvesteerd in spotcampagnes op de TV- en online videoplatforms van de Screenforce broadcasters. Hiermee is een groei gerealiseerd van 0,8% ten opzichte van 2018. De groei zat helemaal in de eerst helft van het jaar, welke met 2,3% steeg.
De omvang van de non-spotmarkt bedroeg in 2019 € 95 miljoen. Dit is een stijging van 2,0% ten opzichte van 2018. De groei van de non-spotmarkt komt voor het grootste deel uit het digitale domein. Hier was de groei 23,6%.

Lees hier het hele rapport

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijftien − 8 =