commercialreview is hΓ©t datagedreven platform wat gedegen, snel en voordelig merk- en campagneonderzoek mogelijk maakt voor bedrijven van elke omvang.
Het doel van commercialreview is door geavanceerde self-service software het hele proces van onderzoeksopzet tot en met data-analyse zo gemakkelijk mogelijk te maken. Elke marketeer kan er zelfstandig mee uit de voeten. Dure consultancy is hiermee overbodig.
Hoe is commercialreview ontstaan?
Het idee van commercialreview is een aantal jaar geleden ontstaan tijdens het kijken van voetbalwedstrijden op de studentenkamer. Over de commercials tijdens de rust had iedereen een mening. Zouden de bedrijven achter deze reclames deze meest pure reacties ook weten? Het is zo waardevol om te horen wat commercials, en daarmee een belangrijke uiting van een merk, nu echt doen in de hoofden en huiskamers van de mensen die je wilt bereiken. Vooral als je daarmee voorspellingen kan doen wat een reclame doet met (bijvoorbeeld) je merkperceptie. En daΜt is precies het doel van ons platform.
Inmiddels is commercialreview uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met:
- Toegang tot 300.000+ panelleden in Nederland en BelgiΓ«
- Een grote database aan Nederlandse commercials
- Een self-service platform waar elke marketeer mee uit de voeten kan
Het doel van ons platform
Op ons platform kan iedereen zich uitspreken en geven we samen feedback op reclame-uitingen. Een platform wat gedegen, snel en voordelig merk- en campagneonderzoek mogelijk maakt voor bedrijven van elke omvang. Samen helpen we bedrijven commercials verbeteren en de kans op succes te vergroten, zodat wij (de kijkers) daar uiteindelijk baat bij hebben: voor ons relevante commercials die geen straf zijn om te bekijken. Met onze self-service kan elke professional uit de voeten. Van onderzoeksopzet tot data-analyse. Dure consultancy is hiermee overbodig.
Hiervoor biedt commercialreview een platform: bereik gemakkelijk en snel jouw doelgroep met jullie commercial en win zeer nuttige feedback in! Voorkomen is beter dan genezen, toch?
Wie zijn wij?
Oprichter en eigenaar
Ruben Balfoort
De passie voor commercials en positionering is vooral ontstaan gedurende mijn studie Bedrijfskunde en Master Marketing Management aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik geloof er heel erg in dat er grote verbeterslagen gemaakt kunnen worden en dat traditionele marktonderzoeksmethoden minimaal moeten worden aangevuld met hedendaagse technieken die schaalbaarder en goedkoper kunnen zijn. Het geeft heel veel energie om onze klanten te kunnen helpen met duidelijke inzichten en hoogstaande software, zonder daar dure consultancy uren voor te hoeven rekenen.
Ik hoop dat jullie, net als ik, veel plezier en inzichten kunnen halen uit ons platform.
Mede-eigenaar en technical lead
Pieter Meinema
De combinatie van psychologie en IT interesseert mij bijzonder. In 2013 rondde ik mijn master Sociale Psychologie aan de Rijksuniversiteit van Groningen af, waar mijn liefde voor data en statistiek is ontstaan. Daarom heb ik me, in de jaren erna, veel bezig gehouden met software en informatie technologie. Dit alles komt samen bij commercialreview: het meetbaar maken van marketing! Ik geniet van het luisteren naar de klant, begrijpen van zijn/haar probleem en daar in software een oplossing voor te schrijven. Met veel plezier werk ik aan deze mooie tool voor bedrijven en (hopelijk) een leuk platform voor de reviewers.