[column] Vakantie in eigen tuin
In onze column op MarketingTribune, bespreken we de commercials van juni.
[column] We gaan weer normaal doen!
In onze column op MarketingTribune, bespreken we de commercials van mei.
[column] Coronacommunicatie
In onze column op MarketingTribune, bespreken we de commercials van april.
[column] Wees lief voor elkaar, breng leven in je tuin!
In onze column op MarketingTribune, bespreken we de commercials van maart.
TV-reclamemarkt groeit in 2019 naar €829 miljoen
De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2019 uitgekomen op € 829 miljoen. Hiermee groeit de markt met 0,9% ten opzichte van 2018. De groei liet zich gelden op zowel de TV-platforms van de broadcasters als op hun online video platforms. De kijktijd naar de TV-zenders (lineair en uitgesteld) was in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag en is daarmee gelijk gebleven aan die van 2018. De TV-Schermtijd is met 4 minuten gestegen naar 192 minuten per dag. Dit zijn enkele uitkomsten uit het TV Jaarrapport 2019 dat op 9 maart door Screenforce is gepubliceerd.
Commercialcolumn II: op naar het voorjaar met FUNbruari
Onze maandelijkse column op MarketingTribune: Wat viel op in de maand februari en hoe werden de verschillende commercials door ons panel beoordeeld?
Commercialcolumn I: een snelle start
Na een voor adverteerders roerige decembermaand, met daarin heel veel mooie, emotionele en kerstachtige commercials, zijn we alweer een maand verder in adverteerdersland en kunnen we wel concluderen dat er niet stilgezeten is.
Wat is commercialreview.be?
Binnenkort online: Met commercialreview.be bieden we onderzoeken aan waar we uw commercial (of andere commerciële uiting) gedegen, snel, transparant en voordelig mee kunnen pre- en posttesten. Onze visie is dat het vanzelfsprekend moet zijn dat elk bedrijf zeker weet dat al hun commercials het juiste effect gaan hebben en relevant zijn, door ze te hebben voorgelegd aan hun doelgroep op commercialreview.be.
MarketingTribune: “Verkiezing: de beste commercial van 2020”
'We willen een transparante maar ook meer inhoudelijke versie van de Gouden Loeki-verkiezing zijn'
Winnaars bekend: wat is de beste decembercommercial van 2019?
Adformatie en commercialreview.nl hebben samen onderzoek gedaan. In totaal hebben we 19 commercials voorgelegd aan ons panel. Wie zien de winnaars?
Stem op je favoriete kerstcommercial!
Welke campagne wordt de publiekslieveling van dit jaar?
TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen 2019
De TV-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op € 567 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 % in vergelijking met dezelfde periode in 2018. De groei zit in alle vormen van TV-reclame: in spot- en non-spotreclame, via het TV-platform als ook via de online videoplatforms van de Screenforce broadcasters. De TV-SchermTijd is toegenomen met 2,7% naar 188 minuten in de eerste drie kwartalen van dit jaar. Met uitzondering van de leeftijdsgroep 20-34 jaar, is deze kijktijd gestegen in alle belangrijke doelgroepen. Het TV-toestel bereikt wekelijks 14,4 miljoen Nederlanders van zes jaar en ouder. Het bereik ligt hiermee op 91%.