PLUS heeft dit jaar de beste voorjaarscommercial

De PLUS voorjaarscommercial scoorde een gemiddeld cijfer van een 8,6. De andere deelnemende commercials waren van Albert Heijn, JUMBO en Lidl. De commercial van de Lidl kreeg de laagste score: een 6,5. De commercial van Albert Heijn riep van allemaal bij far het sterkste voorjaarsgevoel op: een score van 8,5 ten opzichte van de laagst scorende commercial op dit vlak, een 6,4 voor de commercial van Lidl.

 

We hebben veel feedback verzamelt en het bleek dat reviewers heel sterk het samenzijn waarderen in deze commercial. Aan de andere kant zeiden veel reviewers dat deze commercial geen vrolijkheid uitstraalt en geen voorjaarsgevoel opwekt. De commercial werd soms zelfs wat droevig ervaren. “Een leuke, warme commercial. Het “samen”-aspect komt duidelijk naar voren, het voorjaarselement iets minder.” En iemand anders: “mooie commercial maar het vrolijkt mij niet echt op voor het voorjaar”

 

Deze commercial roept dus echt verschillende emoties op waarbij het de vraag is welke emotie het meest blijft hangen en welke emotie het sterkst gekoppeld gaat worden aan PLUS: die van het saamhorigheidsgevoel of meer de donkere kant: het overlijden van dierbaren zoals in de kerstcommercial het geval was en ook in de voorjaarscommercial even het geval lijkt. Voor PLUS is het van belang dat ze, ondanks dat er een lijn zit in de verhalen van de commercials, oppassen dat er geen negatieve sfeer komt te hangen om het merk PLUS.

 

De laagst beoordeelde commercial was van de Lidl waar we de volgende reacties vaak terug zagen komen: “grappig maar niet erg overtuigend wat betreft het merk Lidl” en “Ze proberen door een bn’er het op te leuken, maar dat is totaal mislukt. Ik vind hem niet leuk” Er kwamen ook zeker wel reacties binnen dat Ali B juist voor vrolijkheid zorgt maar de algemene teneur is dat het flauw is en nietszeggend is voor het merk Lidl. 

Dat is vooral de boodschap voor Lidl: denk goed na over welke personen je wilt koppelen aan je merk: de ene keer is dat Beau van Erven Dorens en de andere keer Ali B: twee zeer verschillende personen. Ook in de meest recente commercial wordt Ali B weer ingezet wat wel voor een duidelijker lijn zorgt in de commercials maar mogelijk niet passend is bij dat wat Lidl wil uitstralen. 

 

We willen graag PLUS feliciteren met de eerste plek! Het is duidelijk dat veel reviewers de saamhorigheidsgedachte sterk waardeerden. We willen ook alle reviewers bedanken!

 

Vanaf 1 mei staat de volgende commercial competitie live: “De Nederland fietst commercial competitie” waarin we verschillende fietsgerelateerde commercials met elkaar vergelijken en Nederlanders oproepen om hun mening te geven. Geef zeker je mening en maak weer kans op leuke waardebonnen: Ga naar https://commercialreview.nl/commercials/commercial-theme/nederland-fietst-commercial-competitie

 

Wil je jouw commercial voorleggen aan Nederland of meedoen aan een commercialcompetitie? Elke maand organiseren we een competitie rondom een bepaald thema. Neem zeker contact met ons op via [email protected] 

Wil je de mogelijkheden bespreken om een commercial in jouw doelgroep te laten (pre-) testen? Laat het ons weten!


Gerelateerde artikelen: https://fonkonline.nl/artikelen/marketing/nederlanders-vinden-plus-de-supermarkt-met-de-beste-voorjaarscommercial-49313.html  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 − four =