De commercial van Bever wordt door heel veel kijkers goed ontvangen en scoort een rapportcijfer van een 7,5. de commercial is ontworpen door KesselsKramer in samenwerking met Off the Richter en heeft als thema “Buiten heb je nodig, Buiten heeft je nodig” waarbij het draait om een oproep om niet steeds nieuwe spullen te kopen, wanneer dit niet nodig is. Veel dingen kunnen hergebruikt of gerepareerd worden, iets waar Bever zichzelf voor in gaat zetten met de opening van een “recyclestraat”. Elk kledingstuk of product dat bij een Bever-winkel wordt ingeleverd, wordt naar de recyclestraat naast het hoofdkantoor in Pijnacker gebracht. Daar wordt gecheckt of het hergebruikt of bijvoorbeeld gedoneerd kan worden. Hiermee wil Bever haar verantwoordelijkheid nemen voor haar eigen bijdrage aan een wereldwijd probleem van overproductie, overconsumptie en afvalbergen vol onnodig weggegooide producten.”
De kijkers waarderen dit heel erg, zeker in deze tijd en zien dit ook als een geloofwaardige boodschap, gezien deze commercial daar ook het hoogst op scoort deze maand: een 7,6.
De commercial scoort ook hoog op de factoren “geloofwaardig”, “onderscheidend” en “zet aan tot actie” waardoor dit overall een zeer goede commercial te noemen is en zeer waarschijnlijk het beoogde doel heeft behaald!
De commercial van de ANWB is op de tweede plek geëindigd met een gemiddeld rapportcijfer van een 7,3. De commercial is ontworpen door Fitzroy en draait om het thema dat de ANWB je overal kan helpen, ook als je in een vervelende situatie komt zoals we zien in de commercial waar wildkampeerders in aanraking komen met een “plaatselijke bewoner”. We zien dat de commercial goed valt bij onze kijkers, door de humor en het vakantiegevoel wat deze commercial uitstraalt. Ook lijkt de boodschap goed over te komen dat de ANWB services biedt waarvan veel kijkers nog niet wisten en ook op geloofwaardigheid goed scoort, waardoor deze commercial zeker succesvol genoemd kan worden.
Op de derde plek staat de zomercampagne van Kruidvat, ontworpen door DDB Unlimited. Deze campagne bestaat uit drie korte commercials waarbij vooral de “zonbescherming commercial” het goed doet. Daarin wordt op humoristische wijze laten zien dat het wel eens handig kan zijn om je zonnebrand al voor je vakantie te kopen bij Kruidvat, omdat je anders wel eens factor-40-euro af zou moeten kunnen rekenen bij een lokale verkoper. De kijkers kunnen deze humor absoluut waarderen waarmee de commercial een 7,2 als rapportcijfer krijgt. Hiermee lijkt dit weer een succesvolle zomercampagne voor Kruidvat te zijn!
Een laatste opvallend resultaat is voor de commercial van BIO+, een merk van Superunie, ontworpen door Fight Club in samenwerking met Bureau Duizenddingen. In deze commercial van het biologische merk BIO+ worden de verschillende biologische producten op aantrekkelijke wijze weergegeven. Dit relatief onbekende merk scoort met deze commercial hoog op de factoren “geloofwaardig” en “zet aan tot actie”. Dat zijn absoluut belangrijke factoren om je goed te positioneren in een markt en daarvoor: complimenten aan dit merk en haar bureau!
We feliciteren de winnaars van de maand juni met de prachtige commercials en uitslagen!
Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen! Aanmelden kan nu via https://commercialreview.nl/aanmelden/tv/