Kruidvat, Centraal Beheer en Trekpleister winnaars commercial competitie kwartaal III 2023

commercialreview.nl organiseert dé commercialcompetitie waarvan de winnaars van het eerste kwartaal nu bekend zijn. Deelnemende commercials worden beoordeeld op 6 factoren. Kruidvat, Centraal Beheer en Trekpleister krijgen dit kwartaal de hoogste rapportcijfers.

De zomercampagne van Kruidvat, ontworpen door DDB Amsterdam bestond uit meerdere onderdelen die via verschillende kanalen naar buiten werden gebracht. Op commercialreview zijn 3 van deze uitingen getest en deze hebben de hoogste score (7,4) gehaald in het derde kwartaal waarmee Kruidvat de winnaar is van de commercialcompetitie voor dit kwartaal. In de campagne worden we meegenomen op de vakantie van Lies: een reis voor singles. Hier gaat natuurlijk weer van alles anders dan gehoopt en verwacht. Met de nodige humor in onder andere een minutenlange film, wordt de kijker deelgenoot van het lot van Lies en komen we uiteindelijk ook weer samen met haar thuis aan als het normale leven na de vakantie weer begint. De campagne wordt gewaardeerd om de opvallende insteek doordat het crossmediaal is aangepakt en natuurlijk doordat vrijwel iedereen Lies en haar leven kent.

Op de tweede plek is Centraal Beheer geëindigd met de commercial ‘Hulp bij verzuim? Komt goed, onze specialisten helpen je met inzicht en oplossingen.‘ In de commercial, ontworpen door DDB Amsterdam, zien we een baas op de bouwplaats die zich zorgen maakt of zijn medewerker zich ziek heeft gemeld waardoor hij in de problemen kan komen. Gelukkig blijkt later dat de werknemer alleen maar ‘hoge nood’ had en zijn behoefte deed op grote hoogte. De humor werkt goed bij onze kijkers en doet de boodschap van de commercial goed overkomen. Daarmee krijgt deze commercial een rapportcijfer van een 7,3 wat een knappe prestatie is. De commercial scoort ook hoog op de factoren ‘Onderscheidend’ en ‘Leuk om naar te kijken.’

De derde plek is dit kwartaal voor Trekpleister, die met een introductiecampagne een nieuwe merkstrategie, Slogan (Waar kunnen we je blij mee maken?) en een nieuw personage introduceert: Aaf, de behulpzame Trekpleister filiaalmanager. De commercial is ontworpen door DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat. We zien dat veel kijkers dit waarderen en de introductie van dit personage leuk vinden. De commercial scoort een rapportcijfer van een 7.0 en scoort ook hoog op onder andere ‘onderscheidendheid’ en ‘Leuk om naar te kijken’. De commercial is ook behoorlijk opvallend omdat het een animatiefilm is, wat we natuurlijk niet heel vaak zien als TV commercials.

Wat verder opvalt

De commercial van Old Amsterdam scoort hoog op de factoren ‘Geloofwaardig’ en ‘Zet aan tot actie’ In deze korte commercial, ontworpen door Lifehunters zien we de introductie van een nieuw product: de Tasty Grill. Dit is een kaasburger die op aantrekkelijke wijze in beeld wordt gebracht in combinatie met een aantal gerechten. De commercial zelf is kort en krachtig en draait echt om Nederland kennis te laten maken met het nieuwe product en hen op te roepen dit toch vooral te gaan proberen. Dat doel lijkt aardig te zijn behaald, gezien bij veel kijkers de interesse gewekt is. 

Ook de commercials van het Oranje Fonds (B.R.A.I.N. Creatives) en van CEWE (No Tomato) scoren hoog op de factor geloofwaardig. Bij het Oranje Fonds zien we dit regelmatig terug: door de persoonlijke en inspirerende verhalen wordt de boodschap geloofwaardig over gebracht wat een knappe prestatie is.

Voor CEWE, aanbieder van onder andere fotoboeken, is het ook zeker een knappe prestatie om deze hoge score te behalen. In de zomerse commercial zien we een hoofdpersoon die met haar fotoboek terugkijkt op haar zomer. Dit maakt het een persoonlijk inkijkje in haar leven, wat veel van onze panelleden dus waarderen en geloofwaardig over vinden komen.

 

We feliciteren de winnaars met de mooie resultaten!

Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen!

 

Aanmelden kan nu via https://commercialreview.nl/prijzen/

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

negentien + achttien =