Soorten marktonderzoek
Met jouw marketinguiting in één klap een groot publiek bereiken, dat doe je met commercials voor televisie, radio of buitenreclame. Enorm waardevol, maar ook effectief? Via commercialreview pre- of post test jij of én hoe je commercial scoort bij je doelgroep. Wat werkt wel en wat absoluut niet? Trek je eigen op data gebaseerde conclusies, en stuur gericht bij voor het maximale resultaat. De verschillende soorten marktonderzoek start je zelf op en de data is zichtbaar in je persoonlijke, online dashboard.
Merkonderzoek
Met een merkonderzoek analyseer je hoe goed je merk het doet bij je doelgroep. Maar ook meet je of je je eigen KPI’s wel haalt. Alle inzichten worden verpakt in heldere analyses en filterbare dashboards. Het opzetten van je merkonderzoek is binnen enkele ogenblikken gebeurd. Nadat je alle data hebt ingevoerd, voeren wij nog een laatste check uit. Daarna begint het verzamelen van de data.
Marktonderzoek naar wens in te stellen
Je bepaalt zelf op welke kpi’s je je merk wilt meten en hoe vaak je dit type marktonderzoek wilt doen. Voorbeelden van veelgebruikte factoren:
- Naamsbekendheid
- Associatie met kwaliteit
- Associatie met voordeligheid
- Match tussen merk en campagne
We visualiseren de resultaten van je merkonderzoek in begrijpelijke overzichten. Je kunt dus zelf makkelijk je learnings halen uit de dashboards en nieuwe kansen ontdekken.
Waarom commercialreview.nl?
Transparant en geen lock-in
Geen verborgen kosten en al je data in eigen beheer. Als je weg wilt kan je al je data exporteren.
Self-service platform
Vanuit je eigen dashboard analyseer je de resultaten van je onderzoek. Voorkom onnodige consultancy.
Meedenkend
Toch behoefte aan advies? Natuurlijk denken we graag mee over de opzet en analyses op basis van onze ruime ervaring.
Groot bereik
Toegang tot 300.000+ panelleden in Nederland en België
Objectief en onafhankelijk
Als zelfstandig onderzoeksbureau zijn we volledig objectief en onafhankelijk.
Benchmarks
Eén van de grootste commercialdatabases van Nederland en daardoor veel benchmarkopties: eigen eerdere commercials, platform, industrie en overige benchmarks.
Campagne onderzoek: meten = weten
Het effect van je marketingcampagne meten? Met ons platform kan je alle uitingen van jullie campagne pre- en posttesten. Je wilt tenslotte wel weten hoe of je campagnes de gestelde doelen bereiken. commercialreview maakt het mogelijk om eenvoudig zelf je campagne onderzoeken op te starten en te analyseren. Weten hoe goed je campagne het doet vergeleken met concurrenten, je oude campagnes of met een gemiddelde van jullie industrie. Benchmarken is goed mogelijk, omdat wij een van de grootste databases met Nederlandse commercials hebben.
Gebruiksvriendelijk en zelf volledig in controle
Wij willen dat elk bedrijf of marketing professional de controle kan hebben over inzichten rondom de ontwikkeling van het merk, zonder daar complexe en kostbare projecten voor te hoeven opzetten. Alles is zo ingericht dat elke gebruiker zelf makkelijk en snel aan de slag kan. Consultancy is hierdoor vaak niet meer nodig.
Referenties over commercialreview.nl
Maarten Post
“Sinds een paar jaar werken we samen met commercialreview om meer inzicht te krijgen in onze commercials en campagnes door deze te testen, benchmarken en vergelijken met oudere commercials. Zo krijgen we met behulp van de data en dashboards snel en duidelijk inzicht in hoe onze campagnes worden beoordeeld.”
Celvin de Bie
”Commercialreview is voor ons een zeer betrouwbare en fijne partner. Naast de snelle en fijne manier van schakelen voor het testen van campagnematerialen werken we sinds dit jaar ook aan een jaarrond merkonderzoek. De dynamiek in deze samenwerking is niet alleen heel prettig, maar ook zeer proactief en kundig. De mogelijkheid om real-time data in te kunnen zien in een zeer gebruiksvriendelijk dashboard en daarbij ook zelfstandig vergelijkingen te kunnen maken t.o.v. voorgaande campagnes/onderzoeken én de markt zijn ontzettend waardevol als marketeer.”
Deborah Klein
“commercialreview is een toegankelijk platform om onze televisiecommercial creaties voordelig te testen. De uitkomsten worden overzichtelijk gerapporteerd in ons eigen bedrijfsdashboard.”
Combinatie van campagne- en merkonderzoek
De combinatie van merk- en campagne onderzoek voegt nog grotere waarde toe: in één overzicht kun je zien wat de effecten van campagnes zijn op het merk en de zelf ingevoerde merkwaarden.
Onderzoeksmethoden voor marktonderzoek
In de loop der jaren hebben we een eigen panel opgebouwd, waardoor we beschikken over een grote groep respondenten waar we zelf de controle over hebben. Daarnaast zijn er koppelingen met externe panels, waardoor het totale bereik ongeveer 300.000 Nederlanders is. Daarnaast hebben we een groot bereik in België (Vlaanderen en Wallonië) en is dit uit te breiden naar ongeveer 20 andere landen.
Om de kwaliteit van jouw marktonderzoek te waarborgen, doen we regelmatig steekproeven en verwijderen we respondenten die niet voldoen aan de kwaliteitseisen.
Meld je direct aan
Jouw reclame-uiting of commercial laten testen? Meld je eenvoudig online aan. Het enige wat je hoeft te doen is je bestand(en) uploaden en je onderzoeksmethode instellen. Na een check door onze specialisten, begint de dataverzameling. Eerst bespreken wat past bij jouw merk of organisatie? Neem dan contact met ons op. We adviseren je graag!