Start Nederlandse Radiocommercial Benchmark

Al ruim 3 jaar biedt commercialreview.nl een online platform om TV commercials te (pre-)testen en om deze commercials te benchmarken met bijvoorbeeld je eigen vorige commercials, commercials van andere bedrijven uit je industrie en commercials die uitgebracht zijn in dezelfde maand.

Vanaf nu is dit ook mogelijk voor alle radiocommercials in Nederland. Met dit initiatief gaat de Nederlandse Radiocommercial Benchmark van start: 1 centrale plek om radiocommercial snel, gemakkelijk, voordelig en op een leuke manier te kunnen benchmarken met andere radiocommercials.


Hoe geloofwaardig is jouw commercial ten opzichte van andere radiocommercials? In welke mate zet je commercial aan tot actie vergeleken met andere aanbieders uit je eigen industrie en hoe onderscheidend is deze ten opzichte van je vorige commercials? Op deze en 3 andere dimensies wordt je commercial standaard gemeten en gebenchmarkt. 

De resultaten worden opgeleverd in een overzichtelijk PDF rapport en kunnen uitgebreid worden bekeken en gefilterd op een eigen online dashboard. 


Het doel is om dit toegankelijk te maken voor alle adverteerders op de radio in Nederland, zodat voor elke commercial data beschikbaar komt om resultaten inzichtelijk te maken en om toekomstige commercials zo mogelijk te verbeteren.


Ruben Balfoort, oprichter van commercialreview.nl: “We zagen dat er nog relatief weinig mogelijkheden zijn om snel goede inzichten te krijgen in de kwaliteit van radiocommercials en in benchmarks hiervoor. Daar willen wij op een leuke en toegankelijke manier een oplossing voor bieden.”


De standaardprijs voor deelname aan deze radiocommercial benchmark is €399, maar als introductieprijs is de eerste keer deelnemen nu mogelijk voor €200 per commercial.

Kijk voor alle informatie en aanmelden op onze webpagina: https://commercialreview.nl/aanmelden/radio

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

tien − vijf =