Bever, Kruidvat en ALDI de winnaars van kwartaal II 2023


De winnende commercial (7,2)  is van Bever met als titel “Ervaren in buiten”. De commercial is ontworpen in samenwerking met Off the Richter en Eigen Toko. In de commercial staat eigen medewerker Heleen centraal, een collega met veel ervaring als het aankomt op buiten zijn en buitensporten. Dat is ook precies wat Bever hiermee uit wil stralen: “Bij Bever werken medewerkers (Buitenexperts) die zelf passie en veel ervaring hebben voor Buiten. En met al die ervaring in Buiten is zij als geen ander in staat klanten te helpen met de juiste producten” We zien dat veel van de kijkers de commercial begrijpen en waarderen. De commercial is ook de winnaar op de factor “geloofwaardigheid” wat deze campagne succesvol maakt, omdat dat precies is wat uitgestraald moet worden. Wie kan het verhaal nou beter vertellen dan ervaren eigen collega’s?



Op de tweede plek komt de zomercampagne (7,1) van Kruidvat, ontworpen door DDB Amsterdam. Dit is de eerste aflevering in deze meerdelige zomercampagne van Kruidvat, waarin Lies met een vriendin op een singlesreis gaat. Natuurlijk lopen dingen hierin weer wat anders dan verwacht en daar doet Lies op onder andere social media verslag van. We zien dat ons panel deze campagne waardeert om het humoristische en het soms herkenbare klungelige van Lies. 

Op de derde plek is de commercial van Aldi geëindigd, met als titel “Net zo vers van eigen land, maar dan voor een ALDI prijs”, ontworpen door INDIE Amsterdam. In deze commercial staan de Nederlandse groente en fruit centraal “vers van eigen land met veel liefde en zorg naar je bord gebracht.” De commercials scoort een 7 en krijgt ook de hoogste score op de factor “zet aan tot actie.” De commercial heeft dus zijn uitwerking en wordt erg positief beoordeeld.

We feliciteren de winnaars met deze mooie resultaten!


Wat verder opvalt

We zien dat de moederdagcommercial van Etos hoog scoort op geloofwaardigheid. Deze commercial is ontwikkeld door NEEW. Ons panel waardeert de commercial om de mooie en lieve beelden en de aansprekende tienerstem. Deze combinatie zorgt ervoor dat de boodschap geloofwaardig overkomt, wat een compliment is voor deze commercial.


Daarnaast zien we een hoge score van de zomercommercial van bol.com op de factor “leuk om naar te kijken” De commercial is ontworpen door DEPT Agency en wil uitstralen dat de waterkant iets doet met de mens. “Zodra we in de buurt van water komen, verandert ons gedrag: kleding mag uit, we spelen weer als kind en generen ons allerminst.” Met deze zomerse commercial wil bol.com iedereen inspireren om dat vrije gevoel te pakken en deze zomer op eigen manier lekker te spetteren.

De humor van de commercial wordt door ons panel gewaardeerd. Dit zijn we natuurlijk gewend van bol.com maar ze krijgen het elke keer weer voor elkaar om de kijkers een lach te bezorgen en daarom krijgt deze commercial een 7,3 op de factor “Leuk om naar te kijken.”


De laatste opvallende score is voor Centraal Beheer op  de factor “Onderscheidend” De commercial is ontworpen door DDB Amsterdam. In deze  campagne staat het verduurzamen van je huis centraal. We zien hier hoe het mijmeren over zonnepanelen zorgt voor de nodige spanning. De boodschap van de commercial is:  Als je uit een vliegtuig springt, komt er veel op je af. Net als bij het verduurzamen van je huis. Zie je door de wolken de lucht niet meer? Komt goed. Gewoon even Apeldoorn bellen! We zien bij veel van de respondenten waardering voor deze commercial en voor de humor die erin is verwerkt. Niet iedereen begrijpt de commercial en de boodschap de eerste keer, maar dat is ook precies de kracht en daarom ook een relatief hoge score op deze factor.


Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen!

Aanmelden kan nu via https://commercialreview.nl/prijzen/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fifteen − 15 =