Albert Heijn, Lidl en Kruidvat de winnaars van kwartaal I 2024

commercialreview.nl organiseert dé commercialcompetitie waarvan de winnaars van het eerste kwartaal van 2024 nu bekend zijn. Deelnemende commercials worden beoordeeld op 6 factoren. Albert Heijn, Lidl en Kruidvat krijgen dit kwartaal de hoogste rapportcijfers.

Het eerste kwartaal van het jaar 2024 zit erop. Een kwartaal waarin we veel nieuwe commercials voorbij hebben zien komen en vooral veel supermarkten zijn begonnen met een nieuwe vorm van communicatie. Dit betekent veel goeds voor dit jaar op het gebied van marketing en adverteren op TV.

 

De best scorende commercial van dit kwartaal is de eerste commercial van Albert Heijn van 2024, ontworpen door TBWA\NEBOKO, waarin de ‘eye of the hamster’ centraal stond. De commercial werd beoordeeld met een 7,6 en scoort ook hoog op andere factoren, zoals onderscheidend en leuk om naar te kijken, erg hoog. In de commercial zie je hamsters die met flink sporten en gezond eten het nieuwe jaar goed willen beginnen. Met veel goede hamsteracties wordt de kijker aangemoedigd 2024 sportief, gezond en voordelig te beginnen. De commercial valt erg in de smaak bij ons panel door de vrolijkheid, de leuke muziek en de goede inzet van de welbekende hamsters. Deze reactie vat het algemene oordeel goed samen: “Heel leuk, ook al zou dit niet in het echt kunnen is het toch leuk verzonnen met de beroemde hamster van AH, leuke muziek, leuk liedje en leuk dat de tekst aangepast is. Beelden zijn leuk om te zien. Boodschap is duidelijk.”

De tweede plek is voor Lidl, met de Safari mini’s commercial, geproduceerd door Lukkien. In deze commercial zien we vrolijke safari dieren samen in een jeep. Deze commercial moet aanmoedigen om vooral alle mini’s te gaan sparen. De vrolijkheid van de commercial wordt erg gewaardeerd door ons panel wat resulteert in een 7 als rapportcijfer. Daarnaast eindigt de commercial ook in de top 3 in onder andere de categorieën ‘leuk om naar te kijken’ en ‘zet aan tot actie’.

Deze reactie in steekwoorden vat de algemene beoordeling erg goed samen: “Fun, leuk, goed bedacht, gezelligheid, leuke muziek, aanstekelijk”

Op de derde plek staat Kruidvat met een 6,6 als rapportcijfer. Kruidvat is dit jaar gestart met een nieuwe Beauty commercial, ontworpen door DDB Amsterdam. Met deze commercial wil Kruidvat uitstralen dat ze de wereld van beauty voor iedereen toegankelijk maakt. “Met de nieuwste, trendy beautyproducten voor de mooiste prijs. De jongste generatie volgt die nieuwste beauty trends vaak al en de bijbehorende termen zijn verankerd in hun spreektaal. Maar voor de mensen die al wat ouder zijn is die ‘beauty slang’ negen van de tien keer abracadabra.” Veel kijkers herkennen de generatiekloof en de bijbehorende termen en moeten hier wel om lachen, ondanks dat het een beetje over de top is. 

Deze reactie vat de reacties goed samen: “Past bij de tijd. Veel trends die online gedeeld worden bij de jeugd, die ouders dan niet meekrijgen. Leuke afsluiting met een grap.”

We feliciteren de winnaars met deze mooie resultaten!

 

Ander opvallend resultaat

De commercial van CEWE, ontworpen door Ed Stibbe & Co, was in januari te zien op TV en draaide om het maken van een fotojaarboek: een jaarboek vol met herinneringen van het afgelopen jaar. Deze korte commercial sprak veel van onze panelleden aan wat goed wordt samengevat in deze reactie: “Duidelijke commercial die goed overbrengt dat je mooie herinneringen een CEWE fotoboek verdienen.” De beelden laten Danielle Regout, een ondertussen vast hoofdpersonage voor CEWE, zien die met een glimlach door haar jaarboek bladert en blij wordt van de mooie herinneringen. De commercial is kort, duidelijk en daardoor krachtig. De commercial scoort daardoor ook hoog op “Geloofwaardig” en “Zet aan tot actie”

Is jullie commercial de volgende winnaar in de commercialcompetitie op commercialreview.nl? Meld je commercial aan, laat ons panel het beoordelen!

Aanmelden kan nu via deze pagina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 3 =